Kosyrev Vladislav Jurievich laulaja. Perheestä

Koti / Aistit
Toimittajan työ tuo jatkuvasti yllätyksiä ja löytöjä. Valitettavasti viime aikoihin asti tämän taiteilijan nimi ei kertonut minulle mitään. Osoittautuu, että hän on säännöllinen osallistuja ohjelmassa "Romance of Romance" televisiokanavalla "Culture". Maamme, Smolenskista. Kiitos, asiantuntevat ihmiset neuvoivat minua etsimään Internetistä ja katsomaan Kosarevin levyjä. Löysin sen ja neuvon sinua: "Kiitos" on kappale muslimi Magomajevin ohjelmistosta. Yksi vahvimmista ja suorituskyvyltään vaikeimmista. En piilota ihailuani Kosarevia kohtaan. Kysymykset taiteilijan maksukyvystä katosivat itsestään, mutta muita ilmaantui: miksi tiedämme hänestä niin vähän?
Hän on asunut Moskovassa 18 vuotta. Valmistunut Venäjän Gnessinin musiikkiakatemiasta. Vaatii. Kirkas, säälittävä ja melko tiukka ohjelmisto. 8. maaliskuuta Vladislav Kosarev antaa soolokonsertin Glinka-salissa, joten hän vietti useita päiviä Smolenskissa etukäteen harjoittaen V.P.:n mukaan nimetyn Smolenskin venäläisen kansanorkesterin kanssa. Dubrovsky. Yhden harjoituksen jälkeen onnistuimme puhumaan…

Tietoja repertuaarista
– Ohjelmistossani on paljon neuvostoajan kappaleita. On selvää, että ne kaikki on kirjoitettu vuosikymmeniä sitten, mutta ne eivät koskaan vanhene! Arno Babajanyanin "Thank you" ja "Nocturne", Alexandra Pakhmutovan "Old Maple", Nikita Bogoslovskyn "Dark Night" - nämä kappaleet elävät missä tahansa sukupolvessa, milloin tahansa, missä tahansa poliittisessa järjestelmässä! Koska heillä on jotain hyvin todellista, rehellistä, syvää, vilpitöntä. Jotain, mikä puuttuu monista moderneista kappaleista. Nyt kirjoitetaan paljon kappaleita - erilaisia, jokaiselle yleisölle, mutta elävätkö he ainakin viiden vuoden kuluttua, on iso kysymys! Ja neuvostoajan laulut ovat klassikoita. Jos voimme koskaan palata samalle popmusiikin, laulukulttuurin tasolle, se on suuri onni!
Olen nyt etsimässä laadukasta populaarimusiikkia. Mikä toisaalta olisi modernia ja sopusoinnussa XXI-luvun alun kanssa, toisaalta ei olisi mautonta ja alkeellista. Koska on mahdotonta laulaa Babajanyania ja jotain perusmodernia "mestariteosta" yhdessä konsertissa. Valitettavasti on vähän kappaleita, kuten "Perheeni", "Pyotr and Fevronia", eikä niillä ole suurta kysyntää radiossa.
Mikä tahansa musiikki, myös populaarimusiikki, voi olla korkealaatuista tai heikkolaatuista. Kysymys kuuluu, mitä tunteita se herättää järkevässä ja hyvänmakuisessa ihmisessä. Mitä tälle ihmiselle, hänen sisäiselle maailmalleen tapahtuu? Loppujen lopuksi mikä tahansa musiikki joko inspiroi, luo tai tuhoaa.
Mistä pidän moderneissa lauluntekijöissä? Nimeäisin kappaleet, jotka Igor Matvienko kirjoittaa Lubelle - ehkä ei kaikki, mutta kuitenkin. Se on mielenkiintoinen, syvä, vilpitön. Tästä on syytä olla ylpeä. Oleg Gazmanovilla on hyviä kappaleita, Igor Krutoy.

Tietoja suuresta
– Neuvostoajan suosikkisäveltäjät? Niitä on paljon! Babadzhanyan, Ptichkin, Pakhmutova, Bogoslovsky, Dunaevsky, Ostrovski, Fradkin… On helpompi sanoa, kenestä et pidä, vaikka niitä ei luultavasti olekaan! .. (nauraa)
Jos puhumme suosikkiesiintyjistäni, tämä on tietysti Andrei Mironov - kumarran hänen edessään taiteilijana ja laulajana. Minulle hän on esimerkki siitä, kuinka laulujen esittämiseen tulee suhtautua periaatteessa. Riippumatta siitä, mikä hänen äänensä oli, olipa hänen korvansa mikä tahansa, on väliä sillä, että ihminen otti kappaleen käsiinsä ensin imago-idean ja sitten ruumiilisti sen. Siksi hän on arvokas. Nyt on valtava määrä laulajia, joita professori kutsui "äänipuhaltijoiksi". Heille lauluprosessi on ensisijaisesti fysiologinen. Se voi olla jopa kaunista laulamista, mutta täysin inspiroitunutta. Kuten näette, pidän muista taiteilijoista. Nimi? Meistä nämä ovat muslimi Magomajev, Georg Ots, Juri Guljajev, Eduard Khil, Ljudmila Zykina, Olga Voronets, Ljudmila Gurchenko. Ulkomaalaisista - Tom Jones, Frank Sinatra, Elvis Presley, Freddie Mercury, Klaus Meine (se, joka on "Scorpions"), Andrea Bocelli, Sarah Brightman ...

Tietoja motivaatiosta
- Mikä motivoi sinua laulamaan? Periaatteessa kaksi tekijää. Kyllä, rakastan laulamista. Rakastan nousta lavalla ja olla yhteydessä ihmisiin taiteen kautta. Kerro heille tarinoita, elä niiden kanssa. Tämä on ensimmäinen. Niin kauan kuin ihmiset tulevat konsertteihini, menen lavalle. Toiseksi tärkein. On tiloja, jolloin et halua laulaa, mutta sinun täytyy laulaa. Tällaisina hetkinä muistan ammatissani tärkeimmän asian, jonka vuoksi ihailen sitä. Tiedätkö miksi? Kun menen ulos saliin konsertin alussa, näen valtavan määrän erilaisia ​​ihmisiä. Jokaisella heistä on oma elämänsä, omat ilonsa ja surunsa, useimmat heistä ovat tuntemattomia toisilleen ... Ja kun toinen osa päättyy, näen, että ihmisistä on tullut jotain yhtenäistä ja mikä tärkeintä, heillä on täysin erilaiset silmät - iloinen, onnellinen! En ota sitä henkilökohtaisesti - se on kaikki taiteen suuri voima! Tämän ihmeen vuoksi tulemme kaikki konserttisaliin. Ja tämä motivoi minua kaikissa tilanteissa! Vaikeana hetkenä muistan vain katsojieni silmät! ..

Henkilökohtaisesta elämästä
- Vältän aina henkilökohtaisen elämän aihetta - kaikissa haastatteluissa. Vastaan ​​aina: "Olen naimisissa näyttämön kanssa." Ei siksi, että yritän ylläpitää jonkinlaista mysteeriä, olla toivottava kaikille - ei, en käytä sellaisia ​​temppuja. Henkilökohtainen elämä on henkilökohtaista, olla henkilön kanssa, mutta ei julkisuutta. Henkilökohtaiset suhteet eivät ole helppo aihe etenkään taiteilijalle, joten en yleensä keskustele siitä. Ei koskaan.

Isänmaallisuudesta
- Neuvostoliiton laulukulttuurissa oli, sanotaanko, hyvin outoja sävellyksiä - epärehellisiä, teeskenteleviä, valtion omistamia... Mutta oli myös teoksia, jotka olivat täynnä rakkautta kotimaahansa! Nykyaikaisissa kappaleissa tätä on hyvin vähän ... Muistan nyt hämmästyttävän laulun, jonka Igor Matvienko kirjoitti: "Menen yöllä hevosen kanssa kentälle." Muistatko mitä viimeiset rivit ovat? "Olen rakastunut sinuun, Venäjä, rakastunut!" Mitä muuta tällaista on kirjoitettu viimeisen 20 vuoden aikana? Mitä kappaleita voit muistaa ja sanoa: "Ja minä olen venäläinen! Ja olen ylpeä siitä!"
Haluan todella, että meillä venäläisillä on mahdollisimman monta syytä olla ylpeä. Ja jotta me, smolenskilaiset, emme unohda, että kotimaamme on Mihail Glinkan, Juri Gagarinin, Juri Nikulinin, Eduard Khilin syntymäpaikka! ..

Tietoja juurista
– Menestykseni on ensisijaisesti vanhempieni ja opettajieni työtä. Opiskelin 8. musiikkikoulussa Sokolovsky-kadulla. Koulussa on toiminut useiden vuosien ajan poikakuoro, jota johtaa Gennadi Aleksandrovitš Barykin. Tämä on epäitsekäs ihminen, askeettinen. Hän on jo useiden vuosikymmenten ajan kokonnut ympärilleen Smolenskin poikia, kouluttanut heitä, juurruttanut heihin makua oikeaan musiikkiin ...
Sitten oli Smolensk Glinka Musical College. Tuolloin se oli mielestäni yksi maan parhaista, vahvimmista. Katso kuinka valmistuneiden kohtalo kävi. Pääsin Gnesinkaan, Denis Kirpanev, joka nyt johtaa sinfoniaorkesteria, tuli myös Gnesinkaan, Andrei Stebenkov valmistui kapellimestariosastolta ja tuli Moskovan konservatorioon. Valtava määrä lapsia tuli Saratovin konservatorioon… Smolenskin musiikkiopisto antoi minulle vahvimman koulun, joka seuraa minua koko elämäni ajan. Ja tämä on edelleen työskentelevän Ljudmila Borisovna Zaitsevan ansio; Nina Pavlovna Popova, Tatjana Gavrilovna Romanova, Natalja Petrovna Demjanova, Nikolai Jegorovich Pisarenko… Jokainen taiteilija, enkä minä ole poikkeus, on aina kollektiivisen työn tulos, se on seurausta ryhmätyöstä sanan laajimmassa merkityksessä. Alkaen vanhemmista ja opettajista ja päättyen tuottajaan ja ylläpitäjiin.
Joten kaikki alkoi Smolenskista. Ja tämä ei ole vain musiikillinen perusta, vaan myös inhimillinen. Meille ei annettu vain taitoa, vaan meidät kasvatettiin myös ihmisinä, yksilöinä. He juurruttivat meihin makua hyvälle musiikille, hyvälle maalaukselle - he tekivät meistä sivistyneitä ihmisiä.

Tietoja konsertista 8. maaliskuuta
- Teemme konsertin, jonka tarkoituksena on varmistaa, että jokainen filharmoniaan saapuva nainen tulee ulos iloisena. Laulamme rakkaudesta useissa eri genreissä: venäläinen romanssi, kansanlaulu, 1900-luvun neuvosto- ja ulkomainen näyttämö. Koko illan Filharmonikkojen lavalla kuullaan vain klassikoita - kamarimusiikin klassikoita, pop-klassikoita.

Tietoja orkesterista
– Olen tuntenut maestro Stepanovin pitkään, tämä on neljäs yhteinen konserttimme, enkä lakkaa hämmästymästä hänen energisyydestään ja mestaruudestaan. Hän on henkilö, joka palaa työllään - orkesteri, musiikki, joka työskentelee vaikeissa olosuhteissa (me kaikki tiedämme, kuinka paljon valtion työntekijät saavat - muusikot, opettajat, lääkärit) ...
Joka kerta kun tulen kotimaahani, iloitsen: Dubrovskyn asettamat perinteet eivät vain katoa, vaan ne vahvistuvat! He elävät, ja kansansoittimien orkesteri on yksi filharmonisen yhteiskuntamme ja kenties koko Venäjän johtavista yhtyeistä. Kiertelen paljon, työskentelen eri orkestereiden kanssa, myös venäläisten kansanorkestereiden kanssa... Smolenskin orkesterilla on täysi oikeus olla ylpeä itsestään, ammatillisesta tasostaan, upeasta maestrostaan!

Lomasta
- Onnittelut kaikille lehdenne lukijoille maaliskuun 8. päivänä! Tänä päivänä sinulle kerrotaan paljon asioita, ja yhdyn hyviin ja ystävällisiin sanoihin. Omasta puolestani haluan toivottaa, että vieressäsi olevat ihanat miehet muistavat, että sinun täytyy olla huolenpidon ympäröimä ja ilahduttava lahjoilla useammin kuin kerran vuodessa! Eikä kahta. Ja ainakin - 364!

Jos puhumme henkilöstä, joka pystyy esittämään ehdottomasti mitä tahansa genreä, tämä on epäilemättä laulaja Vladislav Kosarev. Kansanlauluja, klassista, rom...

Masterwebin toimesta

11.06.2018 12:00

Jos puhumme henkilöstä, joka pystyy esittämään ehdottomasti mitä tahansa genreä, tämä on epäilemättä laulaja Vladislav Kosarev. Kansanlaulut, klassikot, romanssit - tämä on kaikki, mitä hänen ohjelmistossaan on. Hänen äänensä kiehtoo monia kuulijoita, Kosarevista voidaan sanoa, että heidän on mahdotonta kuulla tarpeeksi.

Vladislav Anatolyevich syntyi Smolenskin kaupungissa 5. joulukuuta 1975. Varhaisesta iästä lähtien hänen vanhempansa juurruttivat häneen rakkauden musiikkiin. Kun hänen äitinsä vei hänet musiikkikouluun, hän oli vain kuusivuotias. Lauloi kuorossa. Jonkin ajan kuluttua hän sai musiikillisen koulutuksen Smolenskin Glinka-koulussa. Muuten, monet taiteilijat opiskelivat tässä koulussa. Diplomin saaminen antoi hyvän alun hänen musiikillisen uralleen. Sen jälkeen hän jätti kotikaupunkinsa ja meni valloittamaan Moskovan. Siellä Kosarev jatkoi opintojaan - hän tuli Gnessin-akatemiaan.

Luovan polun alku

Vladislav aloitti uransa mieskuorossa "Peresvet". Ensin hän oli solisti, sitten hänestä tuli kapellimestari. Tämän tien mentyään Vladislav kuitenkin tajusi, että hän haluaisi olla soololaulaja. Peresvet-tiimi konsertoi monissa Venäjän kaupungeissa, mutta he valloittivat tämän maan lisäksi myös muut, kuten Puolan, Viron, Espanjan, Ranskan ja Ruotsin. Monet maat rakastuivat laulaja Vladislav Kosarevin poikkeukselliseen baritoniin.

Vuoden 2009 alussa hän kuitenkin päättää aloittaa soolouran. Laulaja antoi konsertteja Moskovan suurimmissa saleissa (P. I. Tšaikovski-konserttitalo, konservatorion suuri sali, Kremlin kongressipalatsi ja monet muut). Hänen laulujaan voitiin kuulla usein monilla venäläisillä kanavilla.


Laulaja Vladislav Kosarevin ensimmäiset konsertit olivat erittäin onnistuneita, uskomaton baritoni kiehtoi koko yleisön, mutta juuri se, että hän esittää mitä tahansa genreä, jonka hänen fanit muistavat eniten.

Vladislav pitää kovasti 1900-luvun säveltäjistä, joten hän ei laula mieluummin popmusiikkia, jota kuullaan melkein kaikkialla, vaan klassisemman tyylin sävellyksiä. Laulaja uskoo, että häntä on hyvin vähän tv-ruuduilla. Hän laittaa koko itsensä kaikkiin lauluihinsa, minkä vuoksi ne pitävät sielua. Tyylikkäimmät teokset hänen ohjelmistostaan ​​ovat yleisön mukaan seuraavat: "Älä herätä häntä aamunkoitteessa", "Jingle bells", "Lumimyrsky pyyhkäisee kadulla".

Laulaja esiintyy kaikissa konserteissa, joihin hänet kutsutaan, hän laulaa myös erilaisissa lomissa, vuosipäivinä ja häissä. Toimii yhteistyössä monien musiikkiyhtyeiden, kuten Rossiya Ensemblen, Variety Symphony Orchestran ja monien muiden puhallin- ja kansanmusiikkiyhtyeiden kanssa.

Vuonna 2017 hän sai Karjalan tasavallan kunniataiteilijan kunnianimen, jonka on myöntänyt tämän valtionpäämies itse. Hän osallistuu joka vuosi perhepäivälle omistettuun lomaan Muromissa.


Laulaja Vladislav Kosarevin henkilökohtainen elämä

Monet ovat erittäin kiinnostuneita laulajan henkilökohtaisesta elämästä, mutta vaikka haastattelun aikana kysytään kuinka provosoivia kysymyksiä, hän, kuten kova pähkinä, ei kerro siitä mitään. Vladislav uskoo, että sellainen aihe kuin henkilökohtainen elämä on henkilökohtainen, ettei kenenkään pitäisi tietää siitä mitään.

- Vladislav, milloin tajusit, että haluat tehdä musiikkia?
– Olen aina halunnut, en vain uskonut, että siitä tulisi ammattini. Minulla on hyvin musikaalinen perhe, vanhempani työskentelivät tehtaalla koko ikänsä, mutta kun hän tuli kotiin, äitini alkoi laulaa jotain. Luojan kiitos, hän on elossa, ja vakavasta iästään huolimatta hänen äänensä on säilyttänyt kauneutensa ja kirkkautensa. Ja isoäiti kyläkerhossa johti venäläisten laulujen ympyrää.

19. kesäkuuta 2015 | Laulan mitä uskon

- Yhdessä haastattelussa kerroit, että olet lapsuudesta asti kasvanut neuvostobaritonien työssä, jota äitisi kuunteli, ja länsimaisten, joita isäsi kuunteli. Olivatko vanhempasi jotenkin yhteydessä taiteelliseen ympäristöön?

Vanhemmat työskentelivät koko elämänsä tehtaalla, mutta he rakastivat musiikkia kovasti. Ja kaikki perheeni lauloivat ja lauloivat. Kun me kaikki kokoontumme, paavin voimakas ääni peittää kaikki. Hänellä on loistava dramaattinen tenoriääni.

19. kesäkuuta 2015 | Laulan mitä uskon

- Orelissa esiintyy sotilasohjelman kanssa.

Sodan aihe on erityinen, ja tämä on hyvin vastuullista. Lapsena lauloin kappaleita "Voiton päivä", "Korsussa", "Sunny Glade" yhdessä isoisäni Georgi Andreevich Labuzovin kanssa.

27. kesäkuuta 2014 |

- Ulkonäösi perusteella sinulla oli myös aristokraatteja perheessäsi.
- Me kaikki tulimme ulos ihmisistä.
- Kasakkojen esi-isiä ei ole luettelossa?
- Toivon, että niitä olisi! Äskettäin kiinnostui kasakkojen historiasta. Trotski kirjoitti: "Kasakat ovat Venäjän kansan ainoa tila, joka pystyy toteuttamaan itsensä. Siksi ne on tuhottava." Muistan Napoleonille kuuluvan lauseen: "Anna minulle kaksisataa kasakkaa, niin valloitan koko maailman."

27. kesäkuuta 2014 | Tänään meidän täytyy laulaa paremmin kuin eilen

- Ja mitä mieltä olet kasakkalauluista?
– Henkisesti olen venäläinen. Rakkaus kansanlauluja kohtaan periytyi isoäidiltäni. Smolenskin alueellamme hän johti venäläistä laulukerhoa. Hän ei kerännyt vanhoja naisia, vaan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuivat venäläisiin pukuihin ja oppivat heidän kanssaan kevätloitsuja, rituaalisia loitsuja, mukaan lukien kasakkalauluja. Venäläisiin verrattuna he ovat täysin erilaisia. Viipyy, porata… Niissä on intonaatioita, rytmiä… Itsestään kasakkalaulun henki yksinkertaisesti koputtaa. Hitaasti alkoi sisällyttää niitä ohjelmistoonsa. Kokeilen, teen tyyliä, saavutan modernin soundin, mutta ilman popmusiikkia... Valitettavasti ei ole niin paljon ihmisiä, jotka tuntevat kappaleen hengen, harjoittavat kansankulttuuria ollakseen esittelemättä kokoshnikkiä tai kiertämättä leikkisästi hametta, ei niin montaa. Esimerkiksi Moskovassa järjestetään vuosittain mielenkiintoinen festivaali "Ethnosphere", joka houkuttelee jazzia, rock-muusikoita ja moderneja kansanlaulun esittäjiä. Minusta tämä on erittäin mielenkiintoinen ja lupaava projekti.

5. maaliskuuta 2014 | Tapaa baritoni Vladislav Kosarev!

Henkilökohtaisesta elämästä
- Vältän aina henkilökohtaisen elämän aihetta - kaikissa haastatteluissa. Vastaan ​​aina: "Olen naimisissa näyttämön kanssa." Ei siksi, että yritän ylläpitää jonkinlaista mysteeriä, olla toivottava kaikille - ei, en käytä sellaisia ​​temppuja. Henkilökohtainen elämä on henkilökohtaista, olla henkilön kanssa, mutta ei julkisuutta. Henkilökohtaiset suhteet eivät ole helppo aihe etenkään taiteilijalle, joten en yleensä keskustele siitä. Ei koskaan.

7. tammikuuta 2014 | Laulaminen on lentää!

Elämä on kuin laulu

Rehellisesti sanottuna en muista, milloin lauloin ensimmäistä kertaa. Mutta muistan tarkalleen, että synnyin... ja kaikki lauloivat jo ympäriinsä! Isoäiti lauloi koko ikänsä, johti venäläisten laulujen ympyrää kyläkoulussa, kuuli monia sotilaslauluja isoisältään, äiti ihaili Magomaevin, Otsin, Khilin, Guljajevin töitä ... "Risteilijä Auroran" ja .. kokenut vertaansa vailla olevan onnen tunteen, lennon ... sitä on vaikea selittää! Ja heti tämän "tapahtuman" jälkeen äitini vei minut musiikkikouluun. Siellä oli upea poikakuoro, jota johti Gennadi Barykin! Tässä kuorossa esitimme monia kappaleita Alexandra Pakhmutovan syklistä "Gagarinin tähtikuvio". Monta vuotta on kulunut ja lauloin samoja kappaleita Saratovissa vuonna 2011 Juri Gagarinin avaruuslennon 60-vuotispäivälle omistetussa gaalakonsertissa! Alexandra Nikolaevna itse istui pianon ääressä, ja Nikolai Dobronravov seisoi siivissä ... Niin mielenkiintoista elämä on.

6. marraskuuta 2013 | Haluan löytää säveltäjäni

Omistatko konserttisi kenellekään? Esimerkiksi sotavuosien lauluja?

Kaikki konserttini on omistettu yleisölleni! Mitä tulee sotilaslauluihin… Soolotoimintani alkoi niistä. Monet niistä kuulin ensimmäisen kerran isoisältäni. Hän oli yksi elämäni merkittävimmistä ihmisistä, henkilö, jolta opin paljon ...

Kun valmistaudun konserttiin, jossa laulan sotalauluja, on minulle erittäin tärkeää muistaa isoisäni, hänen tarinansa sodasta, hänen intonaationsa ... Sotaa käsittelevän elokuvan katsominen on yksi asia, mutta kommunikointi ihmisen kanssa joka oli siellä ja tietää jokaisen sanan arvon sotalaulussa, on täysin erilainen.

22. helmikuuta 2013 | Sinun täytyy vain olla rehellinen. Lavalla ja elämässä

- Oliko sinulla hetki, jolloin tunsit itsesi täysin oikeaksi laulajaksi?
- Kyllä, muistan sen erittäin hyvin. Olin kuusivuotias ja koko perheemme konsertoi kyläklubilla. Menin lavalle ensimmäistä kertaa, lauloin ja ... minusta tuntui, että selkäni taakse oli kasvanut siivet!
Muistan myös hyvin ensimmäisen soolokonserttini, joka pidettiin toukokuussa 2009 Moskovan kulttuuritalossa "Harmony". Esitin yhdessä harmonikkasoittimen kanssa sotavuosien lauluja sotaveteraaneille. Minulle voittopäivä on pyhä juhla. Isoisäni meni rintamalle hyvin nuorena poikana, sodan päätyttyä hän taisteli Banderan kanssa Länsi-Ukrainassa puolitoista vuotta. Melkein kaikki sotilaslaulut, joita esitän nyt konserteissani, kuulin häneltä ensimmäisen kerran, enkä vain kuullut. Suuren isänmaallisen sodan helvetin läpi käyneen henkilön tunteet ja tunteet painuivat sieluuni. Neljä vuotta sitten konsertissani salissa oli ihmisiä, jotka, kuten isoisäni, tiesivät omakohtaisesti sodasta. Ja kun näin, että he uskoivat minua, tajusin, että minulla on oikeus mennä lavalle.

13. maaliskuuta 2012 | Mitä rakkaus tietää rakkaudesta?

- Joten käy ilmi, että perheessäsi oli laulajia?
– Ammattilaisia ​​ei ollut. Se on vain niin, että kaikki perheenjäsenet, varsinkin äitipuoli, lauloivat erittäin hyvin. Isälläni on hämmästyttävä lyyr-dramaattinen tenoriääni. Kun kokoontumme samaan pöytään, et kuule minua - hän peittää ääneni kahdesti. Isäni työskenteli koko ikänsä tehtaalla, hän siirtyi koneenkäyttäjästä liikkeen johtajaksi. Kädet ovat valtavat! Ja hän voisi olla erittäin hyvä laulaja.

Keskustelut

Lähetä sähköpostiin [sähköposti suojattu] VAIN KYSYMYKSIÄ, niiden alle nimi tai lempinimi, jonka haluat tilata ja sähköpostiosoitteesi.

SYDÄMEN LAULUJA

- Vladislav, eikö ohjelman nimi ole sattumaa?
- Mikään ei ole sattumaa. Kaikki lauluni on osoitettu kuuntelijalleni iästä riippumatta - onko hän nuori, kypsä tai arvokkaampaa aikaa. Ohjelmassani jokainen heistä löytää jotain, joka on sopusoinnussa sielunsa kanssa, he kuulevat jotain pyhää.
- Oletko hermostunut ennen esitystä?
- Huolissasi? Ei. Se on jotain muuta. Olen tottunut näyttämölle: kuusivuotiaasta lähtien aloitin siellä Smolenskin lastenmusiikkikoulun opiskelijana. Tärkeintä on mennä ihmisten luo lämpimällä sydämellä, rakastaa vilpittömästi niitä, joille laulat - jokaista erikseen. Minun on myönnettävä, että minulla on oma pieni salaisuuteni: ennen konsertin alkua tarkkailen huomaamattomasti saliin tulevaa yleisöä ja tervehdin mielessäni, silmilläni kaikkia, ja sitten menen ulos saliin jo tuttujen ihmisten luo. - Mukavia, älykkäitä ihmisiä, eivätkä muut käy filharmoniassa!
- Tiedätkö, että suurin osa kuulijoistasi on naisia?
- Hyvin! Luulen, että en ole pahimpia mieskuvia lavalla.

Konserttiohjelma koostuu yli kahdestakymmenestä kahdesta osasta koostuvasta numerosta, jotka on suunniteltu moneen makuun - venäläisiä romansseja, kansanlauluja, 1900-luvun neuvosto- ja ulkomaista popmusiikkia. Täällä ja elegantti, ei ilman ironista kekseliäisyyttä, romanssi "Mutta minä silti rakastan sinua!", Ja rohkeat sävelet "Piterskaya pitkin" kanssa "Pedlars" ja Arno Babadzhanyanin tunteelliset, kiehtovat sävellykset muslimi Magomajevin ohjelmistosta - yksi suosikkilaulajista Vladislav, ja sielukkaat melodiat viime vuosisadan Neuvostoliiton ja ulkomaisen näyttämöltä, kansan suosiossa.

Kaiken kaikkiaan Kosarevilla on yli seitsemän ohjelmaa kansanorkesterille, ja taiteilijan yleisessä "reservissä" on yli neljäsataa teosta esitettäväksi, hänen pysyvässä "omaisuudessaan". Ja nyt sali on emotionaalisesti yhteydessä laulajaan. Hän taputtaa kiitollisena. Laulaa "bravo". Taputtaa käsiä tahtiin. Hän räjähtää ilosta ja lopulta laulajan pyynnöstä laulaa hänen kanssaan ... Iloiset katsojat ryntäävät lavalle kukkien ja lahjojen kanssa yrittäen ilmaista henkilökohtaiset tunnustussanansa hänelle.

Lataatko kuulijoitasi niin voimakkaalla energiallasi, että sen palauttaminen kestää ilmeisesti kauan? Onko teillä konserttipäivänä käytännesääntöjä?
- Voi toki. Yritän jotenkin keskittyä, olla yksin, ja tietysti ilman meteliä ja hillitöntä hauskanpitoa tänä päivänä, jotta voin mennä ihmisten luo puhtaalla, lämpimällä sydämellä, täynnä rakkautta niitä kohtaan, joille laulan. Muistatko kuinka Bulat Okudzhavan laulussa? "Minä panen sydämeni rakkauteen." Ja sitten katsomalla saliin, kommunikoi heidän kanssaan laulun kautta, ole vuorovaikutuksessa sekä kojujen että parvekkeen kanssa ohittamatta ketään huomiollasi.

Haluan tietää kaiken idolista. Ja Vladislav Kosarevista on kuusi vuotta soolouransa aikana tullut idoli kuulijoilleen. En salaa sitä, että olen ollut yksi taiteilijan ihailijoista siitä lähtien, kun tutustuin hänen työhönsä, kuulin hänen ainutlaatuisen baritoninsa - lämpimän, pehmeän, täyteläisen kuuloisen lentonsa, jossa on peittävät samettiset pohjat ja jaloja, selkeitä ylärekisterin säveliä. . Tämä ei ole vain huippuluokan ammattilainen, hän on erittäin valoisa ja vilpitön henkilö - sekä työssään että suhteessa ihmisiin.
Vladislav Kosarevilla on erittäin puhdas ja rehellinen elämäkerta. Musiikkikoulu ja korkeakoulu kotimaassaan Smolenskissa, kuuluisa Venäjän Gnessin-musiikkiakatemia, valmistui arvosanoin vuonna 2001, ja sitten - menestyksekäs työ Moskovan miesten kamarikuoron "Peresvet" kapellimestarina, arvostettu palkinto - ensimmäinen palkinto ensimmäisessä A. Yurlovan nimessä kansainvälisessä kuoronjohtajien kilpailussa. Mutta ihmisluonnolle kuuluu unelmoida. Ja Vladislav unelmoi soololaulamisesta ja täytti unelmansa, kääntyen kerran katsomaan yleisöä, ja siitä lähtien hän laulaa seitsemännen kauden ajan ja nauttii kuuntelijoiltaan täydestä tunnustuksesta. Taiteilijan sooloura on kruunattu kahdella korkealla palkinnolla - Uskon ritarikunnalla. Toivoa. Rakkaus" ja Kultainen ritarikunta "Taiteen palvelu". Haluaisin tietää, miten hän ruokkii luovuuttaan, mistä vapaa-ajan harrastuksista hän pitää...

Vladislav myöntää, kuinka tärkeä yhtenäisyys luonnon kanssa on hänelle, jota ilman hän ei voi laulaa. Hän on valmis kommunikoimaan luonnon kanssa missä tahansa säässä ja mihin aikaan vuodesta tahansa. Hänelle on erityisen läheinen Smolenskin alueen syntyperäinen luonto, johon hänen lapsuutensa ja nuoruutensa liittyy. Moskovan alueella, joka ei ole kaukana hänen kotipaikoistaan, maan tuoksu on jo täysin erilainen, energia on erilainen ja yrtit eivät ole samoja. Ja Vladislav on kiinnostunut keräämään lääkeyrttejä, joita hän tuntee paljon: niiden joukossa on parantava siankärsämö, luovuudelle välttämätön universaali yrtti.

Kun kesällä, kauniina päivänä vaeltelet kentän poikki, tunnet itsesi taas lapseksi, joka on avoin koko maailmalle ja tekee mitä sillä hetkellä haluaa - iloitsee, itkee, huutaa. Tarvitsen tätä puhdasta spontaanisuutta, joka auttaa löytämään itseni uudelleen ja yhdistämään sen, Kosarev myöntää. - Sadepäivänä on hyvä vain kiivetä telttaan ja uppoutua lukemaan jotakin suosikkikirjailijoistasi - Turgenev, Leskov, Kuprin, Tšehov. En puhu Pushkinista: se on sanomattakin selvää. En voi kuvitella elämääni ilman kommunikointia luonnon kanssa.
- Mielenkiintoista kyllä, vaikuttaako kapellimestari ammatti jotenkin nykyiseen toimintaasi? Auttaako?
– Mielestäni mikään tieto elämässä ei ole tarpeetonta. Esimerkiksi tajusin heti, kuinka upean ja mahtavan orkesterin kanssa minun on laulettava Novosibirskissä! Olen kuullut venäläisen akateemisen korkeasta ammattitasosta kaupungissanne muusikkokollegoilta, ja nyt minulla on kunnia laulaa sen kanssa. Se on niin ilo! Joskus tekee pahaa kuulla vähän välinpitämättömyyttä populisteja kohtaan: mitä, sanotaan, voiko nämä nappihaitarit ja balalaikat! .. Mutta tämä ei koske sinun orkesteriasi, joka pystyy työskentelemään sekä klassisen että popmusiikin kanssa ja jolla on yleensä paljon varaa! Joskus ja huijaa, huligaani! Orkesterin ylikapellimestari, maestro Vladimir Polikarpovich Gusev, on Venäjän kansantaiteilija, muusikko, jolla on hyvä maku ja ymmärrys, enkä ihmettele, että kaupungissanne orkesteria rakastetaan niin paljon ja siihen mennään, mikä on harvinaisuus. Ja minulle oli erityisen mukavaa työskennellä sellaisen ryhmän ja sellaisen luokan kapellimestari kanssa, ymmärtää, että meillä on hänen kanssaan yhteinen tehtävä: ihminen lähtee konsertista juhlan tunteella sielussaan. Mielestäni onnistuimme yhdessä.
- Magomajev on idolisi, mutta onko muita suosikkilaulajia?
Kyllä, niitä on tietysti monia. Ulkomailta pidän italialaisten Titta Ruffon, Tito Gobbin, Lauri Volpin korkeasta laulusta. En muuten valitettavasti ole vielä päässyt Lauri Volpin upeaan "Vocal Parallels" -kirjaan. Ja kuinka paljon upeita ääniä onkaan venäläisen oopperakoulun historiassa!.. Rakastan neuvostoajan pop-esiintyjiä maassamme, kun he arvostivat aitoa, sielukasta, kansan ymmärrettävää ja syvästi rakastettua laulua. Nämä ovat Juri Guljajev, Mark Bernes, Jevgeni Martynov, Anna German, Klavdia Shulzhenko, Petr Leshchenko, Georg Ots ... Heitä oli paljon kansallisen näyttämön historiassa, sitten he työskentelivät ammattimaisesti ja aidolla rakkaudella laulugenreä kohtaan. , joka ei valitettavasti ole nyt, sillä ei ole olemassa neuvostoajan tasoisia säveltäjiä.
- Mutta missä kuuntelit kaikkia näitä kappaleita? Monet ikäisistäsi pitävät jotain täysin erilaista!
- Vanhempani rakastivat näitä kappaleita, ja ne soivat jatkuvasti kotona. Kyllä, ja musiikkikoulu oikeaan suuntaan kehitti makuani, opetti minut erottamaan hyvän pahasta.
- Satuin kuulemaan useita sota-aikaisia ​​kappaleita esittämäsi. Ne kaikki kuulostavat sellaiselta henkiseltä lämmöltä, niin vakuuttavalta, että ne eivät voi muuta kuin kiihottaa. Miten virität itsesi oikealle aallolle?
”Eikä minun tarvitse virittää itseäni oikealle aallolle. Minulle mennyt sota on osa maani historiaa, joka vaikutti myös perheeseeni: isoisäni taisteli ja koki kaikki sodan surut ja kovalla työllä saavutetun voiton onnen. Ja kun laulan mahtavia kappaleita "Viholliset polttivat talonsa", "Katyusha", "Emme ole olleet kotona pitkään", "Kosussa" ja muita etulinjan biisejä, muistan aina oma isoisäni...
Ovatko perhearvot sinulle tärkeitä?
-Epäilemättä. Kyllä, ja osallistumiseni perheen, rakkauden ja uskollisuuden päivälle omistettuihin tapahtumiin on suora vahvistus tästä.
- Horoskooppimerkin mukaan olet Jousimies, ja nämä ovat yleensä innokkaita matkustajia. Oletko yksi heistä?
- Ja kukapa ei haluaisi matkustaa?.. Mutta kapellimestarina työskennellessäni vuosien aikana matkustin niin moneen maahan kiertueen aikana, ja kotimaani jäi tuntemattomaksi, nyt olen kuromassa kiinni. Matkustan ympäri maata niin mielelläni ja uteliaasti, lakkaamatta olemasta yllättynyt sen avaruudesta, monimuotoisuudesta ja kauneudesta!
- Olet niin suosittu, että sosiaalisissa verkostoissa VKontakte ja Facebook on jopa ystäviäsi ja fanejasi. kommunikoitko heidän kanssaan?
- Nämä ryhmät elävät itsenäistä elämää, eivät ole riippuvaisia ​​minusta ja luovuudestani.
- Vladislav, sekä ammattisi että ympäristö, jossa joudut pyörimään, synnyttävät vaikeita ihmissuhteita, antavat joskus turhaa negatiivisuutta, pilaavat mielialaasi. Miten säilytät iloisuuden, hyvän mielen?
- Pystyn abstraktimaan ja sulkeutumaan kaikesta epämiellyttävästä, päästä eroon negatiivisesta - muuten hermot eivät riitä - ja asettua iloon. Elämänfilosofiani on olla onnellinen kaikesta huolimatta ja nauttia elämästä!
- Onko elämässäsi politiikkaa?
– Jokaisen elämässä on oltava ammatillista sitoutumista – myös politiikkaan. Ammattini on laulaminen, ja varjelkoon, että teen työni hyvin!
- Mitä sielu sinulle on?
-Sielu on todellinen aine, ja sen paikka on sydämessämme, siksi se sattuu ja huolestuttaa ja repeytyy murheesta tai onnesta.
– Ihmisen luonteeseen kuuluu olla pysähtymättä tähän. Genressäsi olet saavuttanut, kuten sanotaan, kattoon. Ajan myötä äänesi saa huomattavasti enemmän voimaa, lentoa, kauneutta ja äänen täydellisyyttä, siinä piilee suuri potentiaali. Oletko koskaan ajatellut oopperaa?
- Ooppera on rakkauteni ja salainen intohimoni. Ja työskentelen tähän suuntaan - opiskelen kokeneen opettajan kanssa, opin oopperaosia, hallitsen bel canto -tekniikan. Kaikki on siis mahdollista. Kuten sanonta kuuluu, älä koskaan sano ei koskaan. Enkä sulje pois itseltäni tulevaisuuden oopperauraa.
- Perusteellisella asenteellasi mihin tahansa liiketoimintaan en epäile menestystäni uudella alalla. Oletko kuullut, että näemme sinut pian yhtenä suosikkiohjelmasi "Romance of Romance" juontaja?
- No, tämä on kertaluonteinen uudenvuoden ohjelman projekti, jossa olen yksi neljästä juontajasta.
- Miten suhtaudut Svetlana Medvedevan johtamaan Svetlana Medvedevan johtamaan äskettäiseen hankkeeseen "Creative Schools "Art Workshops" -säätiön suojeluksessa Plyosissa, Ivanovon alueella, jossa sinä yhdessä laulaja Yan Osinin kanssa , piti mestarikursseja Ivanovo Music Collegen opiskelijoille?
– No, nuoria on hyvä auttaa, eivätkä nämä ole aivan mestarikursseja, vaan pikemminkin vain keskusteluja ammatillisista aiheista, vastauksia kysymyksiin, neuvoja, konsultaatioita. Kaikki tulevat muusikot todella tarvitsevat tätä, meidän on viljeltävä tällaisia ​​hyödyllisiä aloitteita laajemmin.
- Tapasit yleisön kuusi vuotta sitten - tämä on soolourasi alun aikaa. Muistatko sen ensimmäisen sensaation lavalla sinulle uudessa roolissa?
- Kyllä, muistan erittäin hyvin. Se oli onnen tunne, euforia ja upea lento.
- Mikä muu tekee sinut onnelliseksi?
- Yleisöni silmät konsertin jälkeen.
Entä "tähdellä"? Tunnetko sinä?
Vladislav nauraa. Ja tässä naurussa on kaikki kaikessa: sekä tietoisuus omasta vallasta yleisön sydämiin, että laulajalle ominainen vaatimattomuus, joka ei salli sitä tunnustaa, sekä ymmärrettävä elämänilo ja saavutettu luovuus.

Margarita DANILOVA,
Venäjän journalistiliiton jäsen

Kuva: Maya VOYCHENKO ja Sergei JASYUKEVITS

8. maaliskuuta smolenskilaiset odottavat Vladislav Kosarevin suurta juhlakonserttia,
harvinaisen kauneuden ja voiman omaava baritoni, harvinaisen näyttävä taiteilija.

Vladislav Kosarev ei usein esiintyy Smolenskissa, mutta hän on maanmiehimme!..
Muusion ura kehittyy melko menestyksekkäästi, mutta kotona, miten se on
usein käy niin, että hänen lahjakkuutensa ei ole saanut asianmukaista tunnustusta. mielestäni
smolenskilaisten on aika tunnistaa merkittävä taiteilija kasvoilta, mutta myös
olla ylpeä perinnöstään. Loppujen lopuksi jokainen, joka ainakin kerran on kuullut MEIDÄN
Kosareva, samaa mieltä: hänen esityksensä ei jätä ketään välinpitämättömäksi!
"Smolenskaya Gazeta" esittelee huomionne laulajan eksklusiivisen haastattelun,
laatinut taidekriitikko Natalya Krasilnikova (Internet-versio).

Jokaisella toimittajalla on sankareita, joista tulee osa häntä.
kohtalo. Kun kasvat sen henkilön persoonallisuudeksi, josta kirjoitat, niin paljon
hämärtää työn ja elämän välisiä rajoja. Laulaja Vladislav Kosarev varten
minä olen yksi niistä sankareista. Mikä on niin vangitseva, vangitseva taide
Vladislav? Harvinaisimman, hämmästyttävän kauneuden ääni? Kyllä, epäilemättä. Mutta
Varmasti on laulajia, joilla on kauniimpi ääni! dramaattinen
taito? Ja tämä on totta, mutta nykyään laulajat ilman näyttelijälahjaa eivät yksinkertaisesti voi
pärjää musiikkimarkkinoilla! Mielestäni Kosarevin ilmiö on
sielun ehtymätön VALO, joka virtaa hänen silmistään, ravitsee sointia
hänen äänensä ja kaikki hänen näyttämökäyttäytymisensä. Konserttien jälkeen Vl. Kosarev
ja kommunikointi hänen kanssaan, maailma nähdään eri silmin, ja alat ymmärtää sen
Aina on ulospääsy - jopa kaikkein toivottomimmilta näyttävistä tilanteista.
Mikä voimakas positiivisen energian lataus sinulla tarvitsee synnyttääksesi
Valoa tunnelin päässä! Rehellisesti sanottuna en tiedä yllä olevan Taiteilijan kehuja
Tämä! Vladislav Kosarev - Persoonallisuus. Hän on älykäs, syvä, poikkeuksellinen
kumppani. Olen varma: Smolenskin kuuntelijat, jotka ovat oikeutetusti ylpeitä,
että tämä ainutlaatuinen taiteilija on heidän maanmiehensä, on mielenkiintoista ja hyödyllistä
Kosarevin pohdintoja elämästä ja työstä.

alkaa

- Vladislav, olet ensimmäisen kansainvälisen kuorokilpailun voittaja
Aleksanteri Jurlovin mukaan nimetyt kapellimestarit. En löytänyt sitä mistään
tarkempia tietoja tästä kilpailusta. Sillä välin tämä on sinun aloituksesi
urat. Voitko kertoa lisää kilpailusta?

- Kilpailu pidettiin Jekaterinburgissa vuonna 2001. Olin lopettamassa
assistenttiharjoittelu Venäjän Gnessinin musiikkiakatemiassa ja
vuoden hän työskenteli kuorojohtajana Peresvet-mieskuorossa. minulla on
siellä oli, voisi sanoa, ei täysin toteutunut taistelutunne: sisään
Vuonna 1999, kun opiskelin Gnesinkan viidentenä vuonna, menin kuorokilpailuun
kapellimestari Bashkortostanin Salavatin kaupungissa ja sai II asteen tutkintotodistuksen.
Halusin kuitenkin enemmän. Yurlov-kilpailussa oli perinteinen
rakenne ja tapahtui kolmella kierroksella: ensimmäinen - johtaminen; toinen on työ
kuoron kanssa; kolmas on näytelmän konserttiesitys kuoron kanssa, jonka kanssa me
työskenteli toisella kierroksella. Minulle tämä kilpailu on mielenkiintoinen, koska
ensimmäistä kertaa kuoronjohtajakilpailujen historiassa ykkösiä
jaettuna saman oppilaitoksen valmistuneiden kesken - RAM nimetty
Gnesiinit. Grand Prix'n vastaanotti Aleksanteri Solovjov, joka työskenteli silloin
Vladimir Minin -kamarikuoron kuoronjohtaja (nyt hän on kapellimestari
Bolshoi Theatre), ja ensimmäinen palkinto on nöyrä palvelijasi. Minä ja Sasha
opiskeli Gnesinkassa yhden professorin - Vladimir Onufrievich Semenyukin - kanssa.
Yurlov-kilpailussa työskentelin Jekaterinburgin kaupungin kamarikuoron "Lik" kanssa. OLEN
johti Rahmaninovin "Kevät", Tanejevin "On the Ship" ja kolmannella kierroksella
- yksi numero Rahmaninovin "liturgiasta". Tuomariston puheenjohtaja paikalla
Jekaterinburg oli Vladimir Nikolajevitš Minin, ja hän ojensi minut
1. palkinnon voittajan diplomi. Voitto Yurlov-kilpailussa antoi minulle
mahdollisuus tulla kuoron "Peresvet" kapellimestariksi vuoden työskentelyn jälkeen
kuoronjohtaja.

olla taiteilija
Kuinka tärkeää muiden ihmisten arviointi on sinulle?
sekä luovuutesi että henkilökohtaisia ​​ominaisuuksiasi?

– On olemassa joukko ihmisiä, joiden mielipide on minulle erittäin tärkeä. Nämä ovat vanhempani,
opettajia, läheisiä ystäviä ja joitain katsojiani. Arvostan paljon
yleisön luottamus, joka käy jatkuvasti konserteissani odottaen
jotain uutta, mielenkiintoista, odottaa ihmettä. Mutta sano, että minä
Seuraan tietoja itsestäni Internetissä - erityisesti
blogikirjoituksia, sosiaalisen median kommentteja, en voi. yritän elää
Aleksanteri Sergeevich Pushkinin mukaan hän antoi mielestäni universaalin
neuvo: "Jumalan käskystä, oi Muse, ole kuuliainen! Älä pelkää kaunaa, älä
kruunun vaatiminen, ylistys ja panettelu otettiin vastaan ​​välinpitämättömästi äläkä kiistä typerää!
Mitä tulee henkilökohtaisten ominaisuuksieni arviointiin, minä taas
Keskityn ryhmään ihmisiä, joiden mielipiteet ovat minulle erittäin tärkeitä. OLEN
En ole epäsosiaalinen henkilö, ja kuten minusta näyttää, en loukkaa
yleisesti hyväksyttyjä moraalinormeja. Teen niin kuin pidän oikein ja elän näin
kuten mielestäni oikein.

- Muuten, säännöistä! Kuulin äskettäin yhdestä TV-ohjelmasta:
"Planeetan pahimmat asiat tapahtuvat ihmisten takia
noudata sääntöjä." Mitä mieltä olet säännöistä?

- Olen pohjimmiltaan eri mieltä tästä lausunnosta! Rikkoo tiettyjä
sääntöjä, omaatuntoaan vastaan, ihmiset luovat itselleen ja muille
valtava määrä ongelmia. Mielestäni kysymys ei ole siitä, onko
ihmiset noudattavat sääntöjä, mutta mitä he yleensä ohjaavat, sitoutuvat tiettyihin
muita toimia. Havaintojeni mukaan ihmiset tienaavat valtavasti
sopimattomia, usein ilkeitä tekoja juuri siksi, ettei kukaan
he EIVÄT noudata sääntöjä, vaan elävät ilman moraalisia ohjeita.

- Mitä impulsseja tarvitset luovuuteen - naisten lisäksi tietysti?
– Yritän löytää näitä impulsseja kaikista elämän ilmenemismuodoista – myös sisältä
eniten, ensi silmäyksellä, kotimainen. Se voi olla kissan katselua
kauhea huligaani, joka asuu luonani; lehtien kahina; rento ilme
vieraita kadulla; pala jostain lauseesta, jonka näin vahingossa
metrossa lukevan miehen olkapään yli. Yleensä kävellessä
kadulla tai matkalla metroon yrittäessäsi pitää taukoa töistä ja sen jälkeen
sellaisiin odottamattomiin impulsseihin, päinvastoin, haluaa sukeltaa
luovuutta uudella voimalla! Yritän jatkuvasti laajentaa valikoimaa
inspiraation lähteitä. Äskettäin uudelleen katsottu
elokuva "Kolme poppelia Plyushchikhassa". Olen ollut jo muutaman viikon ajan
Oleg Efremovin silmät ovat katsomisen arvoisia, kun hänen sankarinsa istuu Volgassa,
lepää kyynärpäät ohjauspyörää vasten... Tässä lookissa - Universumi, se on NERO!!!
Nyt muistan usein tämän kohtauksen työskennellessäni Neuvostoliiton parissa
pop-repertuaari.

- Haastattelussa puhut paljon itsekritiikistäsi.
Samaan aikaan Radio Petersburgissa vastaten juontaja Natalya Zavyalovalle,
sanoit kirjaimellisesti seuraavan: "Olen kauhea samojedi!" Mitä mieltä olet
Mitä eroa on itsekritiikin ja itsekritiikin välillä?

- Kaikki on hyvin yksinkertaista - itsekriittisen ihmisen ei tarvitse olla samojedi ollenkaan:
hän näkee sekä positiivisen että negatiivisen omansa
ominaisuuksia ja hahmotella tehokkaita tapoja korjata puutteet. samojedi
kiireinen ikuisen itsensä alentamisen kanssa, etsiessään ominaisuuksia, joita hän voi ja
ei olla. Samalla hän syyttää pääasiassa itseään kaikista maailman ongelmista. Tämä
tuhoisaa yksilölle. Samojeedien on erittäin vaikea selviytyä maassamme
todellisuus, joten uskon, että sellaisilla ilmentymillä henkilö
täytyy taistella. Itsestäni puheen ollen, soolourani alkuvuosina
Itsekritiikkini esti minua, mutta vähitellen selvisin siitä.

- Minkä persoonallisuustyypin taiteilijoita mielestäsi tähtitauti uhkaa?
- Ihmiset, joita ei rakastettu lapsuudessa ja jotka eri syistä
tuntea itsensä toisen luokan ihmisiksi. Siis korvaukseksi
on "tähtitauti" - keinona väärään itsevakuutukseen. Minä olen tämä
Sanon omien havaintojeni perusteella: elämä antoi minulle tapaamisia
todelliset titaanit - Svjatoslav Richter, Mstislav Rostropovich,
Sergei Skripka ja monet muut tekijät. Ne ovat erittäin yksinkertaisia ​​ja
luonnollista, koska heidän ei tarvitse todistaa kenellekään mitään. Persoonallisuus päällä
näyttämö on aina näkyvissä - vaikka se olisi opiskelija. Uskon, että "tähdellä" -
tämä on eräänlainen häiriö, kun nostat itsesi idolin, idolin arvoon.

- Yhdessä keskustelussa vastauksena kysymykseeni: ”Mitä laatua arvostat eniten
ihmiset?" vastasit: "Iloisuus." Mutta iloinen pystyy
olla roisto. Lisäksi havaintojeni mukaan roistot ovat usein
hyvin viehättävä. Kuinka rajata?

– En usko, että roisto kykenee olemaan iloinen ihminen! Hän on riistetty
lahja rakastaa elämää, maailmaa, ihmisiä, hän ei periaatteessa kykene olemaan avoin
ja vilpitön. Kuinka hän voi nauttia elämästä, jos hänen tekonsa ja tekonsa
osoittaako hän vihaa häntä kohtaan??

Minkovin mestariteos
- Kesällä 2013 "Culture" esitti "Romance of the Romance", joka on omistettu
Mark Minkovin muistoksi. Esitit Minkovin sävellyksen Jevgenyn säkeistä
Jevtushenko "Solveigin laulun kuuntelu". Pidän tätä yhtenä suurimmista
viime aikojen merkittäviä luovia voittojasi. Voit ottaa selvää
tarina Minkovin mestariteoksen - Jevtushenkon ilmestymisestä ohjelmistoonne?

- Sain puhelun Romance Romance -lehden päätoimittajalta Alla Sergeevna Goncharovalta
ja tarjoutui suorittamaan tämän asian. Hän sanoi, että laulu on käytännössä
tiedossa, vaikka sitä lauloivat aikoinaan muslimi Magomajev ja Lev Leštšenko. klo
valmistelemaan uutta materiaalia, en koskaan kuuntele muiden laulajien äänitteitä ja
En katso videoita, jotta en imeisi muiden intonaatioita. Katsoin muistiinpanoja
"Solveig" ja tajusi, että hän sairastui tähän sävellykseen! Laulu on vaikea
laulullisesti, mutta emotionaalisesti kuvaannollisesti: kolmessa minuutissa sinun täytyy pystyä välittämään
kääntyä elämästä kuolemaan. Kun työskentelin kappaleen parissa, ihmettelin:
MIKÄ voi lävistää miehen niin, että kuolema menettää
kauhu? Ja löysin vastauksen: vain vakaumus, horjumaton usko, johon lähtömme
toinen maailma ei ole loppu. Minkovin laulussa on hyvin selkeä tapahtumasarja:
mies valehtelee ja kuolee. Muista ensimmäiset sanat: "Makaan siristellen,
autiossa huoneessa. Ja katkerin kipu ja suloisin kipu ... "
Sankarin kipu on niin kauheaa, että siitä tulee makeaa! Ja sen vieressä on toinen
maailma, missä on mäntyjä, missä on aurinko, missä on elämä, valo, rakkaus. Solveigin laulu
Grigasta tulee mielestäni tässä tapauksessa enkelin ääni, joka pelastaa
lanka sankarille. Ihminen on kuoleman partaalla: hän on tuhoutunut,
väsynyt, sairas. Ja tapahtuu ihme, joka työntää tämän pimeyden pois hänestä ja
tuo hänet takaisin elämään. Minusta näyttää siltä, ​​että Griegin "Song of Solveig" itse
ei voi olla sellaista valtaa. Vain Tahdosta voi tulla tämä voima
Jumalan, paljastuu jonkin tapahtuman kautta. Finaalissa ("Kun kuolen - a
loppujen lopuksi kuolen, mutta kuolen: sen täytyy olla niin! ”) En kuullut
toivottomuus ja tuho. Sankari kypsyy ymmärtämään: se ei ole pelottavaa
jätä tämä elämä, kun tiedät, että on olemassa toinen maailma, jossa ei ole
kipua ja kärsimystä, jossa sinut hyväksytään ja annetaan anteeksi!

loistoa ja ylellisyyttä
- Jotenkin kuulin Dmitri Dibrovilta, että ihmisen elämä on modernia
maailma perustuu neljään pilariin: menestys, maine, raha, ylellisyys. Mikä
sisältö, jonka laitat kuhunkin näistä käsitteistä? Kuinka paljon kukin
ovatko ne sinulle merkityksellisiä?

- Näistä käsitteistä vain yksi on minulle arvokas - LUXURY. Sijoitan siihen
merkitys, josta Antoine de Saint-Exupery puhui: "Ainoa ylellisyys on
se on inhimillisen viestinnän ylellisyyttä." RAHA on minulle vain työkalu
antaa mahdollisuuden ratkaista erilaisia ​​tärkeitä ja luovia tehtäviä. rahaa henkilölle
tulee yleensä silloin, kun hän tekee työnsä ammattitaidolla ja tehokkaasti
tapaus. Ymmärrän, että näkemykseni on jokseenkin idealistinen, ja monet niin tekisivät
he väittelivät kanssani - varsinkin maassamme! Valitettavasti olemme kaukana
aina ihmiset, jotka tekevät työnsä mestarillisesti, ovat sen arvoisia
palkinto. Tämä on erityisen havaittavissa, valitettavasti, kulttuurin, lääketieteen ja
koulutus. MENESTYS on minulle olennainen osa tekemistäsi
jotain erittäin tarpeellista, tärkeää ja merkityksellistä ihmisille. Minulle konsepti
"Menestys" on jossain määrin synonyymi "kysynnän" käsitteen kanssa. Lopussa,
Vain henkilö itse voi arvioida, onko hän menestynyt vai ei. Sekä minä että sinä
luultavasti tunnemme ihmisiä, jotka asuvat luksustaloissa, ajaa
arvostetuissa ulkomaisissa autoissa, rentoudu viiden tähden hotelleissa ... Mutta jos sellainen
ihminen nousee aamulla ajatellen, että hän menee taas ei-rakastamaan työhön,
vaikka se tuokin vankat tulot, voidaanko sitä pitää onnistuneena? KANSSA
yhteiskunnan näkökulmasta - todennäköisimmin kyllä. Minun näkökulmastani -
ehdottomasti ei. Sellainen ihminen ei koe ILOA, mikä on mahdotonta
Osta rahalla. Olen vakuuttunut siitä, että ilo syntyy, kun ihminen
kiireinen sen kanssa, mitä hän rakastaa, ja kommunikoi samanhenkisten ihmisten kanssa. Äskettäin minä
Luin eräältä psykologilta: ”Ilo on oikeiston sivutuote
järjestäytynyttä toimintaa." Minusta se on loistava! Saman minä tekisin
puhui menestyksestä. Mitä tulee GLORY:hen, jälleen kerran, se ei ole minulle tavoite, vaan
seurauksena. Kun ihmiset tarvitsevat luovuutesi - toisaalta
sivut; toisaalta musiikkituotteesi laatu
moderni ja parhaassa mielessä kaupallinen - silloin kunnia tulee. Se on sisällä
ihanteellinen. Vaikka usein näen, että kunnia ei aina toteudu
lahjakkaita ja ansaittuja ihmisiä.

- Ole rehellinen: sinua ei ärsytä se, ettei sinulla ole sitä mediaa
että jotkut taiteilijat ovat vähemmän lahjakkaita kuin sinä?

- Entä media? Minulle vain yksi asia on tärkeä: suurin osa konserteistani
kulkee täysillä. Ja minulla on myös tavoite, johon olen menossa. Minulle se on vain
on merkitystä!


SAMPO TV:n juoni 2000-luvun baritonien konsertista 26.05.14 Petroskoi. Karjala.

Tuon huomionne haastattelun suosikkitaiteilijani, upean baritonin, maanmieheni - Vladislav KOSAREVAN kanssa.
Ainutlaatuista materiaalia julkaistiin Smolenskaya Gazeta -verkkosivustolla, lainaan sen mielelläni sieltä. Kirjoittaja on taidehistorioitsija Natalia KRASILNIKOVA. Kiitos hänelle paljon!
Kaikille kiinnostuneille: Vladislav Kosarev laulaa smolenskilaisille 8. maaliskuuta Glinkan konserttisalissa. Näemme ohjelman "Sydämen musiikki" Dubrovskin nimen Smolenskin venäläisen kansanorkesterin kanssa (taiteellinen johtaja ja ylikapellimestari - Artjom Belov).
Vuosi sitten osallistuin Kosarevin konserttiin, ja muusikko teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Siksi on vain yksi neuvo: älä missaa sitä!


Jokaisella toimittajalla on sankareita, joista tulee osa hänen kohtaloaan. Kun kasvat sen henkilön persoonallisuudeksi, josta kirjoitat, niin paljon, että rajat ammatin ja elämän välillä pyyhitään pois. Laulaja Vladislav Kosarev on minulle yksi niistä sankareista.
Mikä Vladislavin taiteessa kiehtoo ja kiehtoo? Harvinaisimman, hämmästyttävän kauneuden ääni? Kyllä, epäilemättä. Mutta varmasti on laulajia, joilla on kauniimpi ääni! Dramaattinen taito? Ja tämä on totta, mutta nykyään laulajat ilman näyttelijälahjaa eivät yksinkertaisesti voi selviytyä musiikkimarkkinoilla! Mielestäni Kosarevin ilmiö on siinä ehtymättömässä sielun VALOSSA, joka virtaa hänen silmistään, ravitsee hänen äänensävyään ja kaikkea hänen näyttämökäyttäytymistään. Konserttien jälkeen Vl. Kosarev ja kommunikointi hänen kanssaan, maailma nähdään eri silmin, ja alat ymmärtää, että aina on ulospääsy - jopa kaikkein toivottomilta näyttävistä tilanteista. Kuinka voimakas positiivisen energian varaus pitää olla synnyttääkseen valoa tunnelin päässä! Rehellisesti sanottuna en tiedä taiteilijan ylistystä tämän yläpuolella!
Vladislav Kosarev - Persoonallisuus. Hän on älykäs, syvällinen, poikkeuksellinen keskustelija. Olen varma, että Smolenskin kuulijat, jotka ovat oikeutetusti ylpeitä siitä, että tämä ainutlaatuinen taiteilija on heidän maanmiehensä, ovat kiinnostuneita ja hyödyllisiä Kosarevin elämän ja työn pohdiskeluissa.

alkaa
- Vladislav, olet ensimmäisen Aleksanteri Yurlovin kansainvälisen kuoronjohtajakilpailun voittaja. En ole löytänyt mistään tarkempaa tietoa tästä kilpailusta. Samaan aikaan tämä on urasi alku. Voitko kertoa lisää kilpailusta?
- Kilpailu pidettiin Jekaterinburgissa vuonna 2001. Olin lopettamassa assistentti-harjoittelupaikkaani Venäjän Gnessinin musiikkiakatemiassa ja työskentelin vuoden kuoronjohtajana miesten kamarikuorossa "Peresvet". Minulla oli, voisi sanoa, että taistelutuntuma ei ollut täysin toteutunut: vuonna 1999, kun opiskelin Gnesinkan viidentenä vuonna, menin kuoronjohtajien kilpailuun Salavatin kaupungissa Bashkortostanissa ja sain diplomin. IItutkinnon. Halusin kuitenkin enemmän.
Yurlov-kilpailulla oli perinteinen rakenne ja se järjestettiin kolmella kierroksella: ensimmäinen - johtaminen; toinen - työskennellä kuoron kanssa; kolmas on konserttiesitys näytelmästä kuoron kanssa, jonka kanssa työskentelimme toisella kierroksella. Minulle tämä kilpailu on mielenkiintoinen, koska ensimmäistä kertaa kuoronjohtajien kilpailujen historiassa ensimmäiset paikat jakoivat saman oppilaitoksen - Venäjän Gnessinin musiikkiakatemian - valmistuneet. Grand Prix meni Aleksanteri Solovjoville, joka työskenteli silloin kuorojohtajana Vladimir Minin -kamarikuorossa (nyt hän on Bolshoi-teatterin kapellimestari), ja ensimmäinen palkinto oli todella sinun. Sasha ja minä opiskelimme Gnesinkassa yhden professorin - Vladimir Onufrievich Semenyukin - kanssa.
Yurlov-kilpailussa työskentelin Jekaterinburgin kaupungin kamarikuoron "Lik" kanssa. Johdin Rahmaninovin Kevättä, Tanejevin Laivalla ja kolmannella erää Rahmaninovin liturgiaa.
Tuomariston puheenjohtaja Jekaterinburgissa oli Vladimir Nikolajevitš Minin, ja hän antoi minulle palkitun diplomin. minä palkkiot. Voitto Yurlov-kilpailussa antoi minulle mahdollisuuden tulla Peresvet-kuoron kapellimestariksi vuoden työskenneltyäni siellä kuoronjohtajana.

olla taiteilija
- Kuinka tärkeää on arvioida ympärilläsi olevia ihmisiä - sekä luovuuttasi että henkilökohtaisia ​​ominaisuuksiasi?
– On olemassa joukko ihmisiä, joiden mielipide on minulle erittäin tärkeä. Nämä ovat vanhempani, opettajiani, läheisiä ystäviäni ja joitain katsojiani. Arvostan todella yleisön luottamusta, joka käy jatkuvasti konserteissani odottaen jotain uutta, mielenkiintoista, odottaen ihmettä. Mutta en voi sanoa, että seuraan tietoja itsestäni Internetissä - etenkään blogikirjoituksia, kommentteja sosiaalisissa verkostoissa - en voi. Yritän elää Aleksanteri Sergeevich Pushkinin mukaan, hän antoi mielestäni yleismaailmallisen neuvon: "Jumalan käskystä, oi Muse, ole kuuliainen! Älä pelkää kaunaa, älä vaadi kruunua, ylistys ja panettelu otetaan vastaan ​​välinpitämättömästi äläkä kiistä typerää!
Mitä tulee henkilökohtaisten ominaisuuksieni arviointiin, keskityn jälleen ihmisryhmään, jonka mielipide on minulle erittäin tärkeä. En ole epäsosiaalinen henkilö, enkä, kuten minusta näyttää, riko yleisesti hyväksyttyjä moraalinormeja. Teen mitä pidän oikeana ja elän niin kuin mielestäni on oikein.

- Muuten, säännöistä! Kuulin äskettäin eräässä TV-ohjelmassa: "Maapallon pahimmat asiat tapahtuvat, koska ihmiset noudattavat sääntöjä." Mitä mieltä olet säännöistä?
- Olen pohjimmiltaan eri mieltä tästä lausunnosta! Rikkomalla tiettyjä sääntöjä, vastoin omaatuntoaan ihmiset luovat valtavan määrän ongelmia itselleen ja ympärillään oleville. Uskon, että kysymys ei ole siitä, noudattavatko ihmiset sääntöjä, vaan se, mihin heitä yleensä ohjataan tehdessään tiettyjä toimia. Havaintojeni mukaan ihmiset tekevät valtavan määrän sopimattomia, usein ilkeitä tekoja juuri siksi, että he EIVÄT NOUDATA sääntöjä, vaan elävät ilman moraalisia ohjeita.

- Mitä impulsseja tarvitset luovuuteen - naisten lisäksi tietysti?
- Yritän löytää näitä impulsseja kaikista elämän ilmenemismuodoista - jopa useimmista ensisilmäyksellä jokapäiväisistä. Se voi olla katsomassa kissaa, kauheaa huligaania, joka asuu talossani; lehtien kahina; vieraan ihmisen satunnainen katse kadulla; fragmentti jostain lauseesta, jonka näin vahingossa metrossa lukevan miehen olkapäällä. Yleensä kävellessäsi kadulla tai metrolla yrität pitää tauon töistä, ja tällaisten odottamattomien impulssien jälkeen haluat päinvastoin uppoutua luovuuteen uudella voimalla!
Yritän jatkuvasti laajentaa inspiraation lähteideni valikoimaa. Äskettäin tarkistin jälleen elokuvan "Kolme poppelia Plyushchikhassa". Olen jo useiden viikkojen ajan nähnyt Oleg Efremovin katseen silmieni edessä, kun hänen sankarinsa istuu Volgassa nojaten kyynärpäänsä ohjauspyörään... Tässä katseessa - Universumi, se on NERO!!! Nyt muistan usein tämän kohtauksen työskennellessäni Neuvostoliiton pop-repertuaarin parissa.

- Haastattelussa puhut paljon itsekritiikistäsi. Samaan aikaan, kun vastasit isäntä Natalya Zavyalovalle Radio Petersburgissa, sanoit kirjaimellisesti seuraavan: "Olen kauhea samojedi!" Mitä eroa mielestäsi on itsekritiikin ja itsekritiikin välillä?
- Kaikki on hyvin yksinkertaista - itsekriittisen ihmisen ei tarvitse olla samojedi ollenkaan: hän näkee sekä positiivisia että negatiivisia piirteitään ja hahmottaa tehokkaita tapoja korjata puutteet. Samojedi puolestaan ​​​​on kiireinen ikuisen itsensä alenemisen kanssa ja etsii ominaisuuksia, joita hänellä ei ehkä ole. Samalla hän syyttää pääasiassa itseään kaikista maailman ongelmista. Se on tuhoisaa yksilölle. Samojeedien on erittäin vaikea selviytyä todellisuudessamme, joten uskon, että ihmisen tulisi taistella tällaisia ​​​​ilmiöitä vastaan.
Itsestäni puhuen, soolourani alkuvuosina itsekritiikkini esti minua, mutta vähitellen pääsin siitä yli.

- Minkä persoonallisuustyypin taiteilijoita mielestäsi tähtitauti uhkaa?
- Ihmisiä, joita ei rakastettu lapsuudessa ja jotka eri syistä tuntevat itsensä toisen luokan ihmisiksi. Sitten kompensaatioksi ilmaantuu "tähtitauti" - keinona väärään itsevakuutukseen. Sanon tämän omien havaintojeni perusteella: elämä antoi minulle tapaamisia oikeiden titaanien - Svjatoslav Richterin, Mstislav Rostropovichin, Sergei Skripkan ja monien muiden Luojien kanssa. Ne ovat epätavallisen yksinkertaisia ​​ja luonnollisia, koska niiden ei tarvitse todistaa mitään kenellekään. Persoonallisuus lavalla on aina näkyvissä – vaikka se olisi opiskelija.
Mielestäni tähti on eräänlainen häiriö kun nostat itsesi idolin, epäjumalan arvoon.

- Yhdessä keskustelussa kysymykseeni: "Mitä ominaisuuksia arvostat eniten ihmisissä?" vastasit: "Iloisuus." Mutta roisto voi olla myös iloinen. Lisäksi havaintojeni mukaan roistot ovat usein hyvin viehättäviä. Kuinka rajata?
– En usko, että roisto kykenee olemaan iloinen ihminen! Häneltä riistetään lahja rakastaa elämää, maailmaa, ihmisiä, hän on pohjimmiltaan kykenemätön olemaan avoin ja vilpitön. Kuinka hän voi nauttia elämästä, jos hän teoillaan ja teoillaan osoittaa vihaa häntä kohtaan?

Minkovin mestariteos
- Kesällä 2013 "Culture" esitti "Romance of the Romance" -elokuvan, joka on omistettu Mark Minkovin muistolle. Esitit Minkovin sävellyksen Jevgeni Jevtušenkon sanoituksiin "Listening to Solveig's Song". Pidän tätä teosta yhtenä merkittävimmistä luovista voitoistasi viime aikoina. Voinko saada selville Minkovin mestariteoksen - Jevtushenkon ilmestymisen historian ohjelmistossasi?
- Romance Romance -lehden päätoimittaja Alla Sergeevna Goncharova soitti minulle ja tarjoutui esittämään tämän teoksen. Hän sanoi, että kappale on käytännössä tuntematon, vaikka sen lauloivat aikoinaan muslimi Magomajev ja Lev Leshchenko. Uutta materiaalia valmistellessani en koskaan kuuntele muiden laulajien äänitteitä enkä katso videoita, jotta en imeisi muiden intonaatioita. Katsoin "Solveigin" nuotteja ja tajusin, että sairastuin tähän sävellykseen! Laulu ei ole äänellisesti monimutkainen, vaan emotionaalisesti kuvainnollisesti: kolmessa minuutissa sinun täytyy pystyä välittämään käänne elämästä kuolemaan.
Laulua työstäessäni mietin: MIKÄ voi lävistää ihmisen niin, että kuolema menettää kauhunsa hänelle? Ja löysin vastauksen: vain vakaumus, horjumaton usko, että lähtömme toiseen maailmaan ei ole loppu. Minkovin laulussa on hyvin selkeä tapahtumasarja: ihminen makaa ja kuolee. Muista ensimmäiset sanat: "Makaan silmäni kiinni autiossa huoneessa. Ja katkerin kipu ja suloisin kipu ... ”Sankarin kipu on niin kauheaa, että siitä tulee makeaa! Ja lähellä on toinen maailma, missä on mäntyjä, missä on aurinko, missä on elämää, valoa, rakkautta. Griegin "Song of Solveigista" tulee mielestäni tässä tapauksessa enkelin ääni, sankarin pelastuslanka. Ihminen on kuoleman partaalla: hän on tuhoutunut, uupunut, sairas. Ja tapahtuu ihme, joka työntää tämän pimeyden pois hänestä ja herättää hänet henkiin. Minusta näyttää siltä, ​​että Griegin "Song of Solveig" ei sellaisenaan voi omata sellaista voimaa. Vain jonkin tapahtuman kautta ilmenneestä Jumalan Tahdosta voi tulla tämä voima.
Finaalissa ("Kun kuolen - mutta kuolen, ja kuolen: minun on pakko!") En kuullut toivottomuutta ja tuhoa. Sankari kypsyy ymmärrykseen: ei ole pelottavaa lähteä tästä elämästä, kun tietää, että on toinen maailma, jossa ei ole kipua ja kärsimystä, jossa sinut hyväksytään ja annetaan anteeksi!

loistoa ja ylellisyyttä
- Jotenkin kuulin Dmitri Dibrovilta, että ihmisen elämä nykymaailmassa perustuu neljälle pilarille: menestys, maine, raha, ylellisyys. Mitä sisältöä laitat kuhunkin näistä käsitteistä? Kuinka tärkeitä kukin niistä on sinulle?
- Näistä käsitteistä vain yksi on minulle arvokas - LUXURY. Laitoin siihen merkityksen, josta Antoine de Saint-Exupery puhui: "Ainoa ylellisyys on inhimillisen viestinnän ylellisyys." RAHA on minulle vain työkalu, jonka avulla voin ratkaista erilaisia ​​​​elämän ja luovia tehtäviä. Raha tulee ihmiselle pääsääntöisesti, kun hän tekee työnsä ammattimaisesti ja tehokkaasti. Ymmärrän, että näkemykseni on jokseenkin idealistinen, ja monet kiistelevät kanssani - varsinkin maassamme! Maassamme valitettavasti läheskään aina mestarillisesti työnsä suorittavat ihmiset eivät saa siitä arvokasta palkkiota. Tämä on erityisen havaittavissa, valitettavasti, kulttuurin, lääketieteen ja koulutuksen alalla.
MENESTYS on minulle olennainen osa sitä, että teet jotain ihmisille erittäin tarpeellista, tärkeää ja merkityksellistä. Minulle käsite "menestys" on jossain määrin synonyymi "kysynnän" käsitteen kanssa. Loppujen lopuksi vain henkilö itse voi arvioida, onko hän menestynyt vai ei. Sekä sinä että minä tiedämme luultavasti ihmisiä, jotka asuvat ylellisissä taloissa, ajavat arvostetuilla ulkomaisilla autoilla, rentoutuvat viiden tähden hotelleissa... Mutta jos tällainen henkilö nousee aamulla ajatellen, että hän menee taas ei-rakastettuun työhön, vaikka se tuo vankat tulot, voit onko pitää sitä onnistuneena? Yhteiskunnallisesta näkökulmasta luultavasti kyllä. Minun näkökulmastani ei todellakaan. Sellainen ihminen ei koe ILOA, jota rahalla ei voi ostaa. Olen vakuuttunut siitä, että ilo syntyy, kun ihminen harrastaa sitä, mitä rakastaa, ja kommunikoi samanhenkisten ihmisten kanssa. Luin äskettäin psykologilta: "Ilo on oikein organisoidun toiminnan sivutuote." Minusta se on loistava! Sanoisin samaa menestymisestä. Mitä tulee GLORY:hen, jälleen kerran, se ei ole minulle tavoite, vaan seuraus. Milloin ihmiset tarvitsevat luovuutesi - toisaalta; toisaalta musiikkituotteesi laatu on modernia ja kaupallista parhaassa mielessä - silloin tulee kunniaa. Tämä on ihanteellinen. Vaikka näen usein, että maine ei aina tule todella lahjakkaille ja arvoisille ihmisille.

- Ole rehellinen: etkö suuttuu siitä, että sinulla ei ole medianäkyvyyttä, jota jotkut sinua vähemmän lahjakkaat taiteilijat ovat?
- Entä media? Minulle vain yksi asia on tärkeä: suurin osa konserteistani on loppuunmyyty. Ja minulla on myös tavoite, johon olen menossa. Minulle se on ainoa asia, jolla on merkitystä!

Natalia KRASILNIKOVA

Kuva sivulta “Vladislav Kosarev. Virallinen ryhmä Facebookissa

© 2022 skudelnica.ru -- Rakkaus, pettäminen, psykologia, avioero, tunteet, riidat